Pengikut

Khamis, Jun 9

saya bukan ustazah =_="


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

hayatilah kisah ini ye... InsyaAllah ada manfaatnya. sama-samalah kita mendoakan.
Awak ambil kos pendidikan Islam ea...? ”http://www.emocutez.com( eager to know! ) 07

http://www.emocutez.com “Tidakla…”

“Habistu??? Aaaa mesti ambik kos bahasa arab kan kan kan…”
http://www.emocutez.com

http://www.emocutez.com“Tak jugak, saya kos matematik la…”

“Lor saya ingatkan awak usatazah td…”http://www.emocutez.com

http://www.emocutez.com “…....”

Hmmm soalan2 sebegini selalu diajukan pada mereka yang bertudung labuh… Asal tudung labuh je ingat ustazah, asal pakai tudung bulat je orang ingat pelajar jurusan agama/bahasa arab…


http://www.emocutez.comHaishhh… Saya bukan ustazah, bukan juga anak ustaz, budak sekolah arab pun bukan, apatah lagi belajar bahasa arab… tak pernah sekali pun, nehi hei babuji…

Saya bertudung labuh sebab saya seorang muslimah!!! Iye betul biasanya ustazah yang pakai tudung labuh… Tapi tak salahkan saya memakai tudung labuh ?... Sebagaimana firmannya :
"Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi dada-dada mereka. " (An-Nur : 31)
Ada juga yang menyangka bila seseorang itu berlabuh, bermakna alimnya seorang wanita. Hakikatnya tak semua yang bertudung labuh sarat dengan ilmu-ilmu ukhrawi.


"Dahtu kenapa bertudung labuh?"

Awak… Islam menyarankan muslimah untuk bertudung labuh kerana penuh dengan hikmah. Ia bukan sekadar menutupi aurat, tetapi juga melindungi diri. Tudung itu sendiri mampu mendidik si pemakainya…


http://www.emocutez.com“Eh tudung pun boleh jadi cikgu???”


Bolehlah dikatakan begitu… cuba awak bayangkan, agak-agak ada ke wanita bertudung labuh pergi berpesta, pergi disco? Ya kalau ada pun cuma segelintir yang tak tahu malu… Bila bertudung labuh kita kan lebih menjaga akhlak, yela… takkan yang bertudung labuh nak terlompat-lompat,http://www.emocutez.com terkinja2 tengok konsert, menjerit2 macam kena hysteria… http://www.emocutez.comkan kalau perangai tak jaga, nanti orang mengata, harap je pakai tudung labuh tapi perangai… hak tuihhhh :P Ish3…. Nauzubillah… Bila jalan-jalan kat mana2 jarang lelaki yang berani tegur lebih-lebih, paling tidak pun mereka bagi salam…
“Assalamu’alaikum ustaaah… tak jawab dosa taw”http://www.emocutez.com


Tengok, yang nakal pun tiba-tiba jadi budak baik, tapi kalau yang seksi-seksi pakai baju macam pembalut nangka, tudung singkat sampai nampai Nampak leher jinjang, pak imam pun boleh melayang kopiah. Kerana sudah menjadi fitrah, lelaki kan tertarik pada wanita, dengan susuk tubuhnya yang menggoda, jalan lenggak lenggok, http://www.emocutez.comustaz pun gigit jari taw, apatah lagi yang lemah imannya.http://www.emocutez.com


Kadang2 lelaki tertarik mendekati wanita bertudung labuh kerana keindahan akhlaknya. Jadi mereka rasakan mereka perlu berubah tetapi dalam masa yang sama mereka ingin mendampingi wanita yang bertudung labuh yang mungkin boleh membantu mereka dengan ilmu yang wanita itu ada.

http://www.emocutez.com“Awak… saya nak berubah jadi budak baik, boleh tak awak awak bimbing saya?”

“Kenapa saya ?”
“Sebab saya tengok awak alim je”http://www.emocutez.com

“Kenapa??? Sebab saya pakai tudung labuh??? Awak lelaki kalau benar2 mahu berubah, awak seharusnya cari yang sama jantina dengan awak. Kerana itu lebih terjaga dan jauh dari fitnah. Ramai lagi lelaki yang jauh lebih alim dari saya… “ Iye walaupun kami bertudung labuh, tapi belum tentu ilmu setinggi langit. Bukan kami kedekut ilmu, sombong, setakat ilmu yang ada bolehla kami share2 kerana ilmu itu bila kita beri ia makin bertambah. kami juga masih berusaha mencari sebanyak ilmu yang mungkin, kerana hanya dengan ilmu mampu mengubah seseorang membawa keluar dari kotak kejahilan.Kerana ilmu itu cahaya, penunjuk jalan. Apatah lagi ilmu yang diamalkan, pasti terpancar nur dari dalam hati. Kami juga perlu dibimbing, dan tudung labuh ini bukanlah suatu lambang ketinggian ilmu seseorang. Cuma kami cuba jadi yang terbaik, apa yang kami mampu lakukan, kami kan cuba sedaya upaya mengamalkannya kerana indahnya hidup bersyariat. Dan tak bermakna yang tudung singkat itu sedikit ilmunya, cuma mungkin masih belum tergerak hatinya untuk berubah kepada yang lebih baik, sama-sama kita doakan ye...

7 ulasan:

albanaT berkata...

alhamdulillah la....maknanya anda boleh jadi qudwah kat kwn2 len..besa la tu...mmg slalu kena gitu la...asai cakap baik skit...tudung labuh skit...ustazh...tp syukur la...Allah jaga ...=)

p/s:comei la ktun gedik2 tu...ajaQ skit wat cam na...hehe...klu ble la...=)

admin berkata...

admin - albanat

alhamdulillah wasyukurillah ^_^.. semoga rahmat Allah sentiasa bersama kita semua supaya kita dapat istiQamah... insyaAllah...

oh nak belajar masukkn kartun gedik2 ni...hehe... ana bg web kakak yg baik hati wat tutorial ni ea...

http://aisyahameelah.blogspot.com/

Kanak2 riang berkata...

Kupasan menarik! Sy suka tang katun2 tuh...tersenyum sorang2 bila baca...

ada satu sy nk tambah berdasarkan pengalaman..asal nmpak pakai tudung bulat sikit:

"Awak asal mana?"
Belum sempat nk jawab...
"Terengganu eehh??"

"Kenapa yer?"

"Yerla..biase2 org2 sebelah sana mmg pakai tudung mcm niee.."

Alahai saudara muslimat ku.....keluh sendiri...

hafizanismujahid berkata...

alahamdulillah..terima kasih sebab sedarkan saya..

busyoiri berkata...

ya aishah..
andai tercetus persoalan/pendapat yg mengatakn anda sebagai hipokrit kerana berkelakuan baik hnye krn bertudung labuh,bagaimana anda menjawabnya?

Tanpa Nama berkata...

Salam, sys mohon share yaa ^_^

Nadiah Azli berkata...

Hipokrit atau tidak, Allah lebih mengetahui tentang keikhlasan seseorang. Sekurangnya, dia tidak akan dibeban dengan 'kenungkinan' yang lebih tinggi untuk melakukan dose. Wallahualam.
Ana share ya.

Terdapat ralat dalam alat ini