Pengikut

Jumaat, Februari 5

catatan 1: Bismillah akan ku mulakan semula

Bingkisan terakhir dahulu adalah tentang arwah azem, sejak tu aku takut untuk update apa2, terbayang2 catatan komen arwah dalam blog ini. Alfatihah buat sahabat seperjuangan.. kini beberapa tahun berlalu kau bertemu Tuhan kita. Sampaikan salam kecintaanku pada Rabbku jua azem.

5 tahun setengah masa berlalu, aku dah graduate. Bakal ustazah.. doakanku dapat mendidik anak bangsa kenal, faham dan cinta agama Allah. Agama yang hak. Itulah matlamat utama. Aku jua mahu anak2 muridku cinta Bahasa Arab. Walau aku belum pakar dalam Bahasa Arab, dengan ilmuku yang sedikit ini.. aku dan anak2 akan menanam cinta mendalam menguasai bahasa indah ini.

Di akhir pengajian, status diriku jua sudah berubah. Sekelip mata, semuanya atas aturan Allah. Ianya begitu sukar untuk dipelihara. Namun, kami yakin.. usaha kami memeliharanya akan dilihat Tuhan. Allah sangat memahami hamba2Nya. Aku yakin atas pilihan istikharahku. Kerana aku bukan saja2 menerimanya, malah aku berjuang dalam membuat pilihan. Aku tidaklah cantik, tapi baru ku sedar wanita yang berusaha menjadi baik.. akan hadir lelaki2 yang baik juga dalam hidupnya. Maka pilihlah yang terbaik dari pandangan hati dan petunjuk Rabbmu.

Ya Rabb, kumohon kuatkan iman kami dan keluarga kami dalam memelihara kebahagian yang Engkau sediakan buat kami. Hindari kami dari kufur nikmat. Ingatkan kami selalu untuk syukur dan berterima kasih padaMu Rabb. Redhai kami. Rahmati kami sampai saatnya.

Setelah berehat begitu lama.. Bismillah, akan ku mulakan semula.

3 ulasan:

madihah hassan berkata...

Saya merindui blogwalking.

madihah hassan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nur Aishah Asyiqin Bt. Haron berkata...

Aishah juga dear =)

Terdapat ralat dalam alat ini