Pengikut

Rabu, Februari 17

Catatan 3: ابقي قويا

ابقي قويا..stay strong

Fuhh.. mengeluh lagi kali ini. Hamba itu sifatnya lemah, tidak kuat. Kadang2 ada kekuatan itupun dari Tuhan. Mengeluh lagi dan lagi.

Sejak whatsapp tak dapat baiki lagi, aku jarang pegang fon. Aku sedang ajarkan diriku bagaimana tidak bergantung hidup pada alat itu. Mungkin ada hikmah disebaliknya. Lebih baik aku berdiam dan fokus kerja dan ibadah. Alhamdulillah hanya teruskan bersabar untuk ia pulih semula.

Jujur aku katakan semakin meningkat dewasa ini, makin sukar untuk aku melawan khusyuk dalam solat. Ada saja yang terlintas, cepat2 istighfar dan terus memahami makna bacaan solat.

Astaghfirullahalazim.. dengan siapa sebenarnya aku bertuhan ni? Rabb, kali ini aku benar2 mahu mengeluh lagi. Kini aku penat Rabb.

Aku mahu Engkau Ya Qawiy. Ya Qawiy. Ya Qawiy. Taknak selain dari Engkau. Tolong aku Rabb.

Tiada ulasan: